img
img
img

Як вирішити суперечки з контрагентами

Комерційне взаємодія між компаніями і фірмами не завжди проходить гладко. Часто виникають різні проблеми і протиріччя. Кожен з контрагентів схильний розглядати положення укладених договорів для своєї вигоди. Наприклад, одна зі сторін вважає, що у контрагента виникла перед нею заборгованість за договором надання послуг, а решту сторона, спираючись на той же договір, доводить, що заплатити вони зобов’язані через кілька днів.

Подібних протиріч виникає безліч і велику їх частину вдається вирішувати в оперативному порядку. Однак іноді суперечності виходять на глобальний рівень, і єдиним рішенням проблеми представляється суд. З’ясуємо, як в Україні вирішуються спори між суб’єктами господарювання.

Порядок вирішення спорів між контрагентами

У запалі полеміки, керівники господарюючих суб’єктів часто обмінюються погрозами звернутися до суду. Однак велика частина взаємоприйнятних рішень приймається в досудовому порядку. Суди і так перевантажені справами. Тому, в сфері договірного права в обов’язковому порядку застосовується двоетапна схема вирішення спорів:

  1. Досудові переговори сторін конфлікту і спроба врегулювати спір.
  2. Звернення до суду і винесення ним рішення по суті спору.

Якщо перший етап досудового врегулювання не проведений, позов до суду не приймуть. Позивач зобов’язаний довести факт спроби домовитися документально. Досудове врегулювання спорів проводиться в формі претензійної роботи. Наприклад, постачальник зірвав терміни поставки і підвів контрагента. Складається претензія за договором поставки і вручається керівництву постачальника. В рамках цієї теми, «Претензія» – це офіційна назва письмового документа.

У претензії вказується договір, який обговорюється, дається вказівка на порушення конкретних його пунктів і висуваються чіткі вимоги. Вимоги повинні вказувати які дії і до якого числа повинен виконати контрагент укладача документа. У встановлені терміни одержувач претензії повинен дати на неї письмову відповідь. Якщо в результаті претензійної роботи взаємоприйнятного рішення не знайдено, можна звертатися до суду.

Однак потрібно бути готовим, що контрагент не стане приймати претензію, відмовиться розписуватися в її отриманні та іншими способами буде затягувати передачу справи в суд. Дана проблема вирішується таким чином:

  • Претензія відправляється контрагенту рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
  • При відсутності відповіді у встановлені законом терміни, невдоволений контрагент може звертатися до суду. Підтвердженням проведення претензійної роботи є поштове повідомлення про вручення претензії.

Позовна заява на підрядника або іншого контрагента подається до суду. Далі в процесі судових засідань позивачеві доведеться доводити правомірність своїх претензій і обгрунтованість висунутих претензій. Без кваліфікованого адвоката домогтися потрібного результату складно.

Юридичний супровід угод

Насправді, юрист повинен брати участь в кожній угоді з самого її початку і до завершення. Кожен договір повинен перевірятися і узгоджуватися юристами ще до його підписання. При цьому кожна сторона повинна мати юристів представляють її інтереси. Такий підхід до підписання договорів дозволить уникнути в них «підводних каменів» і різночитань.

Далі юристи контролюють точне виконання зобов’язань і, при необхідності, проводять претензійну роботу, складають позовну заяву в суд і відстоюють інтереси клієнта в ході судового процесу. Після закінчення процесу, вони домагаються виконання винесених на користь свого клієнта рішень. Якщо в штаті вашої фірми немає юриста або його кваліфікація не висока, замовте послугу юридичного супроводу угод в спеціалізованих компаніях.

Отримати консультацію

Поділитися статтею в соц. мережах

Будь ласка, поставте оцінку статті

  1. 5
  2. 4
  3. 3
  4. 2
  5. 1
(1 голос, в среднем: 5 из 5)
Всі статті